Waste No More! Ruokahävikki kuriin yhteistyöllä
Ruokahävikin vähentäminen ja kiertotalousajattelu puhuttelevat meillä ja maailmalla. Voisiko hävikki olla lähes pyöreä nolla? Perjantaina 14.10.2016 keräännyttiin Waste No More -työpajaan Teurastamolle pohtimaan keinoja ruokahävikin vähentämiseen. Teema liittyy kiinteästi Ilmastokadun nopeisiin kokeiluihin, joita syksyllä ruoka-aiheissa vetävät Sustainable Meal ja From Waste to Taste ry. Työpajan antia tullaan hyödyntämään Ilmastokadun nopeissa kokeiluissa ja ruokahävikkiteema pysyy aktiivisesti esillä loppusyksyn. Teurastamolla monipuolinen joukko työsti yhteistyömalleja ruokahävikin taltuttamiseen: mukana oli kaupan edustajia, ravintola-alan toimijoita, viranomaistahoja sekä uudenlaisia liiketoimintamalleja hakevia ruokatoimijoita. Ratkaisuksi peräänkuulutettiin koordinointia ja verkostoa ruoka-alan toimijoille. Hävikkiä syntyy joka tapauksessa, joten avoin keskustelu myös kauppojen ja ravintoloiden kesken on kehittämisen edellytyksenä. Iltapäivän käynnistivät>>>






